تشخیص ترکیدگی لوله

تشخیص ترکیدگی لوله | اعزام فوری تکنسین به محل

شمال تهران
تماس ۲۴ ساعته
جنوب تهران
شرق تهران
دفتر مرکزی
غرب تهران
شمال تهران
تماس ۲۴ ساعته
جنوب تهران
شرق تهران
دفتر مرکزی
غرب تهران
فهرست مطالب

روش تشخیص ترکیدگی لوله؛ دغدغه بسیاری از افراد

هر وسیله‌ای عمر مفیدی دارد و لوله‌های آب نیز ممکن است یک روز با ترکیدگی و نشتی رو‌به‌رو شوند. مساله مهم هنگام نشتی آب یا فاضلاب، تشخیص ترکیدگی زود هنگام است تا خسارات زیادی به بار نیاید. ممکن است هر خانه‌ای با پدیده نشتی یا ترکیدگی لوله آب روبرو شود، اما مساله مهم این است که باید به موقع به آن پی برد؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است باعث به بار آمدن خسارت‌های هنگفت شود، به طوری که جبران آنها نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار بالایی خواهد بود.

آشنایی با روش‌های تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله به شما کمک می‌کند تا هرچه زودتر مشکل سیستم لوله‌کشی را پیدا کرده و آن را حل کنید. در این مطلب قصد داریم به معرفی روش‌های تشخیص ترکیدگی لوله بپردازیم.

اهمیت تشخیص ترکیدگی لوله

حل سریع مشکل نشتی و ترکیدگی لوله باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از افزایش رقم قبض آب خواهد شد. علاوه بر این، شما با تشخیص به موقع ترکیدگی لوله می‌توانید از وارد آمدن آسیب به منزل خود نیز جلوگیری کنید. اما چگونه می‌توان ترکیدگی لوله را تشخیص داد؟ برخی از چکه‌ها جزیی هستند و به سادگی می‌توان منبع نشت را پیدا کرد. مثلا چکه شیر آب یا شیر توالت به راحتی قابل تشخیص است. اما برخی از نشتی‌ها و ترکیدگی‌ها به سادگی قابل تشخیص نیستند و به همین خاطر آسیب ناشی از این‌گونه نشتی‌ها نیز به مراتب بیشتر است؛ چرا که ممکن است به بنای ساختمان نیز آسیب وارد کنند.

راه‌های تشخیص ترکیدگی لوله

آب حاصل از ترکیدگی لوله به یکباره به خانه سرازیر نمی‌شود. در واقع در بسیاری از موارد ترکیدگی شاهد نشت آهسته آب هستیم که در نهایت می‌تواند باعث آسیب رساندن به اموال شما شود. همانطور که اشاره شد، در صورتی که به ترکیدگی و نشت آب توجه نشود، این مساله می‌تواند منجر به مشکلات جدی بشود. اگر حتی مشکوک هستید که در جایی ممکن است ترکیدگی لوله اتفاق افتاده باشد، می‌توانید برای تشخیص آن از چند راه‌حل ساده استفاده کنید.

البته در موارد تخصصی‌تر، می‌توان از دستگاه‌های خاصی نیز برای انجام این کار استفاده کرد. در واقع با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از دستگاه‌های حرفه‌ای نیز برای تشخیص ترکیدگی لوله ساخته شده‌اند. کاربرد عمده این وسایل، در تشخیص موارد پنهان ترکیدگی لوله است. در ادامه به معرفی روش‌های تشخیص ترکیدگی لوله می‌پردازیم.

شناسایی ترکیدگی لوله با مشاهده تغییر رنگ و نم روی دیوارها

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص ترکیدگی لوله، توجه به رنگ دیوار و وجود نم روی آن است. با مشاهده زرد یا قهوه‌ای شدن قسمتی از دیوار، می‌توانید احتمال دهید که جایی لوله دچار ترکیدگی شده است. همچنین باد کردن و یا بلند شدن قسمتی از رنگ یا کاغذ دیواری نیز می‌تواند نشانه ترکیدگی و نشتی لوله آب باشد.

تغییر محسوس در رقم کنتور آب؛ نشانه ترکیدگی لوله

توجه به ارقام کنتور آب یک روش ساده اما با دقت بالا است که می‌تواند در تشخیص ترکیدگی لوله مفید واقع شود. برای انجام این کار، ابتدا باید تمامی راه‌های آب مصرفی را ببندید به طوری که هیچ حجمی از آب مصرف نشود. سپس رقم کنتور آب را یادداشت کنید. در ادامه و بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، دوباره رقم کنتور را مشاهده کنید. مشاهده تغییر در رقم کنتور تغییر می‌تواند نشانه ترکیدگی لوله و نشت آب باشد.

شناسایی ترکیدگی لوله با مشاهده شل شدن کفپوش ساختمان

یکی از دلایل لق شدن کفپوش ساختمان همچون سرامیک، ترکیدگی لوله‌هایی است که در کف ساختمان قرار دارند. در نتیجه اگر ملاحظه می‌کنید که کفپوش شل شده یا به سادگی دچار شکستگی می‌شود، این مساله می‌تواند نشانه ترکیدگی لوله و نشت آب باشد.

تشخیص ترکیدگی لوله با توجه به افت فشار ناگهانی آب

افت فشار با ترکیدگی و نشتی آب رابطه مستقیم دارد. در واقع یکی از نشانه‌های رایج ترکیدگی لوله و نشتی آب، افت فشار ناگهانی در جریان آب مصرفی است. در چنین حالتی بهتر است از تخصص یک مجموعه حرفه‌ای مانند الو فنی کار استفاده کنید.

نشتی آب به طبقات پایین؛ نشانه اصلی ترکیدگی لوله

گاهی اوقات پیش می‌آید که همسایه طبقه پایین به شما می‌گوید که در سقف خود نشتی آب مشاهده کرده است. در واقع یکی از نشانه‌های ترکیدگی لوله، نشت آب به سقف طبقات پایین‌تر است. در چنین موردی نیز بهتر است محل این اتفاق را به یک فرد باتجربه مانند متخصصان مجموعه الو فنی کار نشان دهید؛ چرا که به احتمال زیاد، سیستم لوله‌کشی آب در همان نقطه‌ای که نشانه‌ها رویت شده است، دچار ایراد شده است. اگر شما فکر می‌کنید که لوله‌های آب دچار نشتی شده‌اند، متخصصان الو فنی کار می‌توانند با استفاده از دستگاه از این مساله اطمینان پیدا کنند.

نشتی لوله شوفاژ؛ نشانه ترکیدگی لوله

نشتی لوله شوفاژ در بسیاری از موارد ممکن است از دید شما پنهان باشد. زمانی که لوله‌های شوفاژ با ترکیدگی یا سوراخ شدن روبه‌رو شوند، نم و رطوبت آنها به اطراف سرایت می‌کند. البته در مواردی رطوبت به دیوار یا کف سرایت نمی‌کند و در چنین شرایطی مساله پیچیده می‌شود که در این صورت بهترین راه استفاده از دستگاه نشت‌یاب است.

نشت‌یابی لوله‌‌های آب بدون تخریب

با وجود فناوری‌های جدید، دیگر لازم نیست قسمت‌های مشکوک برای تشخیص محل دقیق نشتی لوله کنده و یا تخریب شوند. معمولا دقت دستگاه‌های مخصوص در تشخیص ترکیدگی لوله بسیار بالا است و نتیجه را بدون کوچکترین خطایی و همچنین بدون نیاز به تخریب ساختمان، گزارش می‌کنند. استفاده از فناوری نوین در ساخت دستگاه‌های نشت‌یاب به ما کمک می‌کند تا به راحتی محل ترکیدگی لوله و نشتی آب را پیدا کنیم.

دلایل متداول نشتی آب با استفاده از دستگاه نشت‌یاب لوله، مواردی همچون فرسودگی لوله آب، گیر کردن اجسام در لوله، شکستگی لوله و یخ‌زدگی لوله‌های آب در زمستان هستند. لازم به ذکر است که این دستگاه‌‌ها بسیار حساس هستند و حتی می‌توانند پشت مصالح ساختمانی ضخیم نیز ریزترین امواج مربوط به ترکیدگی لوله‌‌ها و نشتی آب را تشخیص دهند. متخصصان مجموعه الو فنی کار با بهره‌گیری از جدیدترین دستگاه‌های تشخیص ترکیدگی لوله به شما کمک می‌کنند تا بدون نیاز به تخریب هیچ قسمتی از ساختمان، مشکل مربوطه را برطرف کنید. در ادامه مطلب به معرفی برخی از روش‌ها و دستگاه‌های نوین برای یافتن ترکیدگی لوله و نشت آب در ساختمان می‌پردازیم.

پیدا کردن ترکیدگی لوله با دستگاه صوتی

روش پیدا کردن ترکیدگی لوله فاضلاب با دستگاه صوتی بسیار جالب است. اصول حاکم بر عملکرد این دستگاه، امواج صوت است؛ به این صورت که دستگاه امواج صوتی ایجادشده توسط حرکت آب را شناسایی می‌کند. سپس تشخیص ترکیدگی لوله و نشتی آب بدون نیاز به هیچ گونه تخریبی انجام می‌شود. در روش نشت‌یابی با دستگاه صوتی، حتی امواج حاصل از کوچک‌ترین حرکات آب در سوراخ‌های بسیار کوچک در لوله نیز به‌صورت بسیار دقیق تشخیص داده می‌شوند.

البته باید اشاره کرد که این دستگاه محدودیت‌های خاص خود را دارد. به عنوان مثال، دستگاه نشتی‌یاب صوتی تنها می‌تواند وجود ترکیدگی لوله و نشتی آب را تا عمق ۴۰ سانتیمتر در زمین تشخیص دهد، به طوری که هرچه عمق بیشتر شود، دقت عملکرد دستگاه نیز پایین‌تر خواهد آمد. متخصصان حرفه‌ای مجموعه الو فنی کار با استفاده از این دستگاه می‌تواند محل دقیق نشت یا ترکیدگی لوله را به راحتی تشخیص دهند.

استفاده از دستگاه مادون قرمز برای یافتن ترکیدگی لوله

یکی دیگر از دستگاه‌های مورد استفاده برای پیدا کردن نشتی لوله، دستگاه مادون قرمز یا فروسرخ است. دستگاه نشتی‌یاب با دریافت امواج مادون قرمز از طریق گیرنده و فرستنده مخصوص خود، محل دقیق ترکیدگی لوله و نشتی آب را تشخیص می‌دهد. این دستگاه نسبت به دستگاه صوتی کاربردی‌تر می‌باشد و به گونه‌ای ساخته شده است که می‌توان از آن برای تشخیص در جاهای مختلف به ویژه در اعماق زمین نیز استفاده کرد. در صورتی که احساس می‌کنید برای تشخیص نشتی آب به دستگاه مادون قرمز نیاز دارید، کافی است با مجموعه الو فنی کار تماس بگیرید تا متخصصان در اسرع وقت به محل مراجعه کرده و مشکل به وجود آمده را برطرف کنند.

سایر دستگاه‌های مناسب شناسایی نشتی لوله

علاوه بر دستگاه‌های صوتی و مادون قرمز، می‌توان برای پیدا کردن نشتی در لوله‌های آب از دستگاه تصویربرداری حرارتی، گازهای نیتروژن / هیدروژن، دوربین‌های آندوسکوپی و همچنین دستگاه‌های رطوبت‌سنج استفاده کرد. هر یک از این دستگاه‌ها و روش‌های پیشرفته می‌توانند در شرایط مناسب و خاص مورد استفاده قرار بگیرند. اما این تجهیزات در بیشتر شرایط می‌توانند نسبت به روش‌های تشخیص سنتی عملکرد دقیق‌تری داشته باشند.

الو فنی کار؛ آماده کمک به شما در تشخیص ترکیدگی لوله

در این مطلب به معرفی انواع روش‌های سنتی و نوین تشخیص ترکیدگی لوله پرداختیم. مهم‌ترین نکته این است که در هر شرایطی باید از روش مناسب استفاده کرد و البته هرچه که سریع‌تر نشانه‌ها مشاهده و تشخیص زودتر انجام شود، از وارد آمدن هزینه‌های سنگین جلوگیری می‌شود. در هر صورت مطمئن‌ترین راه برای تشخیص نشتی آب در ساختمان، استفاده از تجربه متخصصان معتبر و شناخته‌شده در این زمینه است.

شرکت الو فنی کار مرجع اصلی ارائه‌دهنده خدمات تشخیص ترکیدگی در تمام مناطق تهران است. مجموعه ما با استفاده از تجهیزات به‌روز و تخصصی و متخصصان باتجربه خدمات تاسیسات شما را تضمین می‌کند. شما می‌‎توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *